2018. november 7., szerda

Jenny Han: A fiúknak, akiket valaha szerettem 1. - A fiúknak, akiket valaha szerettem

   Cím: A fiúknak, akiket valaha szerettem
   Eredeti cím: To All the Boys I've Loved Before
   Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
   Eredeti kiadó: Simon & Schuster
   Megjelenési éve: 2015
   Eredeti megjelenési éve: 2014
   Oldalszám: 358
   Moly.hu: 88%
   Goodreads: 4.14



A fiúknak, akiket valaha szerettem sorozat részei:   
A fiúknak, akiket valaha szerettem 
Utóirat: még mindig szeretlek 
Örökkön, örökké, Lara Jean 




FÜLSZÖVEG:
Írás közben egy csöppet sem fogom vissza magam. Úgy fogalmazok, mintha ő soha nem olvasná el. Merthogy nem is olvassa. Minden egyes titkos gondolatomat, gondos megfigyelésemet, mindent, amit eltettem magamban, belesűrítem egy levélbe. Amikor megírtam, lezárom, megcímezem, majd elteszem a pávakék kalapdobozba.
Ezek nem szerelmes levelek a szó legszorosabb értelmében. Akkor íródnak, amikor már nem akarok többé szerelmes lenni. Búcsúlevelek. Mert miután megírtam őket, nem emészt többé a mindent felemésztő szerelem. Onnantól fogva úgy tudom megenni reggel a gabonapelyhet, hogy közben nem azon jár az eszem, vajon ő is banánnal szereti-e a Cheeriost. Úgy éneklem a szerelmes dalokat, hogy már nem neki éneklem. Ha a szerelem olyan, mint a megszállottság, a leveleim olyanok, mint az ördögűzés. Megszabadítanak. Legalábbis azt kéne tenniük.

Amint megszereztem a könyvet el kellett kezdenem az olvasását. A filmet már korábban megnéztem, mivel most neveztem be az egy hónapos ingyen Netflix előfizetésemre. Annyira magával ragadó és érzelem dús volt a történet, tudtam, hogy olvasni is csodálatos élmény lesz. Egyáltalán nem tévedtem. Felülmúlta a számításaimat. Voltak aggodalmaim, hiszem mégiscsak egy tini regény, alap szerelmi szál, bunkó srác, visszahúzódó aranyos lány. De mégis több volt, mint a műfajába tartozók. Két nap alatt végig olvastam és beleszerettem, mind a történetbe, mind a szereplőkbe. Izgalmas volt látni és figyelemmel kísérni Lara Jean és Peter jellembeli fejlődését. 
Az alap szituáció már egy elég érdekes szálat vezet fel. Már a levelek első említésétől kiszámítható a történet vonulata, de közben mégis meg tud lepni. Mindenkinek ajánlom, hogy előbb a könyvet olvassa, mivel a film megnézése után a nagy csavarok már ismertek, bár így is rengetegszer meg tudott lepni. Már alig várom, hogy folytathassam a sorozatot, a következő rész már a polcomon pihen várva, hogy sorra kerüljön.

Első mondat

 "Szeretem megőrizni a dolgokat."

SZEREPLŐK

Lara Jean Song Covey
A külvilág felé visszahúzódó, ám belül nagyon cseles és furfangos. Ebből persze a többiek semmit sem vesznek észre. Szimpatikus, kicsit esetlen, de valahogy mégsem. Nehéz bármit is mondanom róla. Nagyon a szívemhez nőtt, bár eddigi tapasztalataim alapján nem igazán szívlelem a hozzá hasonló női karaktereket. Érdekes volt az ő szemszögéből olvasni a történteket, de más szereplők szemén keresztül is szívesen olvasnék az eseményekről.

"– Ne ordibálj, te idióta! – sziszegi dühösen. 
– Ne nevezz idiótának, te idióta! – súgom vissza."

Peter Kavinsky
A könyv fénypontja. A poénok, a megjelenés, az ötletei és már csak maga a karaktere még élvezhetőbbé tették a történetet. Valahogy nem a tipikus "rossz fiú", inkább szemtelenül kisfiús. Lehetetlen nem imádni. A könyv végére már kevésbé távolságtartó és tényleg képes megnyílni Lara Jean-nek. 

"Peter kimászik a kocsiból. Felvonja a szemöldökét. 
– Nézd csak, ki van itt! Az én barátnőm, aki rajongásig szeret."



Mellettük persze még sok fontos szereplő is szerepet játszik az események alakulásában. A Song lányok, Kitty, Lara Jean fiatalabbik lánytestvére, aki folyton beleüti az orrát olyan dolgokba, amik a legkevésbé sem rá tatoznak. Egyfajta idegesítő, ám testvéries hangulatot teremt a jelenetekben. Margot, az idősebbik testvér, aki a könyv legelején Skóciába megy egyetemre és itthon hagyja összetört szívű barátját (azaz inkább ex-barátját). 
Josh, az itthon maradt barát, aki szép lassan túl jut szívfájdalmán és tovább bonyolítja az eseményeket. Számomra nagyon nem volt szimpatikus se a könyvben se a filmben. Nem is bántam igazán, hogy nem kapott olyan nagy szerepet a film alakulásában. 

Könyv vs. film
A szereposztással nagyon meg vagyok elégedve, semmilyen változtatást nem eszközölnék rajta. Néhány csavart hiányolok a filmből, hiszen ezek tették számomra még ütősebbé a könyv sztoriját, de a történet menetével kapcsolatban sincsenek kivetni valóim. Reménykedem a folytatásban, hiszen a filmben is rengeteg potenciál van a kissé eltérő story-line miatt. A Netflix ismét egy új csodálatos filmmel ajándékozott meg minket.
Noah Centineo és Lana Condor közötti kémia egyszerűen a képernyőn is átüt. Imádom a párosuk színészként éppúgy mint karakterekként. 



BORÍTÓK




Nekem egyértelműen az angol eredeti borító a kedvencem. A magyar és a külföldi között nincs sok különbség, hiszen a hangulat, a színvilág és igazából a borító majdnem teljes része megegyezik, ám az angol betűtípus belopta magát a szívembe.

A filmes borító egyáltalán nem nyerte el a tetszésem. A színek nem az én világom és a kép, mely alapul szolgál, sem a könyvet, sem a filmet nem tükrözi igazán. Üresnek és érzelem mentesnek hat, pedig ez a könyv sok minden, de nem érzelem mentes.


VÉGSŐ ÉRTÉKELÉS
☆☆☆☆☆

🎵PLAYLIST🎵
🎵Basenji - Can't Get Enough🎵
🎵Lauv - I Like Me Better🎵
🎵SKAM - More Than Words🎵
🎵Twinsmith - You & I🎵

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése